26.04.2024

Sztuczna inteligencja — czy cokolwiek więcej się liczy? Nowe trendy w branży tech

Żyjemy w erze, w której technologia rozwija się niezwykle dynamicznie. Patrząc na rozwój AI, który wkroczył już do naszych domów w postaci inteligentnych lodówek czy asystentów głosowych, można odnieść wrażenie, że nic nie jest ważniejsze niż umiejętne wykorzystanie tej potężnej technologii w prowadzeniu biznesu. Jednak czy AI to jedyna „innowacja" w prowadzeniu biznesu? A co z innymi trendami? Przecież na świecie tyle się dzieje, a świat biznesu kształtują różnorodne czynniki. Wiedzą o tym prelegenci scen biznesowych Infoshare. Sprawdźcie, o czym będą mówić w tym roku.

26.04.2024, added by Laura Kszczanowicz | Infoshare

Biorąc pod uwagę, że AI niedługo zacznie wyskakiwać na nas z lodówki (dosłownie, bo moduł AI do oszczędzania energii jest już normą w wielu modelach), może się wydawać, że w prowadzeniu biznesu nie ma nic ważniejszego. Zdaje się, że każda nowoczesna i konkurencyjna firma powinna, choć w pewnym stopniu wykorzystywać sztuczną inteligencję. Czy jednak w branży nie ma żadnych innych nowych trendów? Przecież na świecie tyle się dzieje! Sprawdźcie, o czym będzie można usłyszeć na tegorocznych scenach biznesowych Infoshare.

Na co teraz będzie „boom”? Trendy i ich przewidywanie

Bez wątpienia jednym z warunków odniesienia sukcesu w branży technologicznej jest trafne przewidywanie trendów i umiejętność przemienienia ich w szansę. Nie można oczywiście przechodzić obok tego, co jest najgłośniejszym tematem (mowa oczywiście o sztucznej inteligencji), ale warto szukać swojej niszy, która stanie się przestrzenią do stworzenia wyjątkowego produktu. A co jest modne w ostatnim czasie?

Wraz z dorastaniem pokolenia Z można zauważyć, że na znaczeniu zyskuje szeroko pojęty wellbeing. W ostatnim czasie typowy model życia się zmienił. Później zakładamy rodziny, stawiając na własny rozwój, a kiedy już do tego dochodzi, chcemy zaplanować każdy możliwy szczegół. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w nowych technologiach. Powstaje coraz więcej aplikacji i urządzeń wspierających zdrowy styl życia, samorozwój, dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną.

Na popularności nieustannie zyskują także technologie związane z szeroko pojętą ochroną środowiska, zrównoważonym rozwojem czy zielonymi źródłami energii. Zdaje się, że ten obszar raczej szybko nie straci na wartości biznesowej. Żyjemy w czasach kłopotów klimatycznych, malejących zasobów naturalnych, a z problemem ubóstwa i głodu nadal mierzą się setki tysięcy ludzi na całym świecie. Czy w rozwiązywaniu tych problemów kryje się potencjał dla branży technologicznej?

Kacper Raciboski, founder i CO Innovations Hub Foundation

Kacper Raciborski jest założycielem i CEO Fundacji Hub Innowacji. Jej misją jest transformacja polskiej sceny inkubacyjnej, edukacja w dziedzinie transferu technologii, rozwijanie startupów i przedsiębiorczości. Co więcej, Fundacja wykorzystuje potencjał młodzieży, poprzez wprowadzanie jej innowacyjnych pomysłów na rynek. Sam Kacper jest z wykształcenia inżynierem fizyki i astronomii. Specjalizuje się w wdrażaniu nowych technologii, inkubacji biznesowej oraz projektowaniu MVP/MAP/SLC. Jest też liderem warsztatów i propagatorem najlepszych praktyk inkubacyjnych.

Jeśli nie sztuczna inteligencja, to co?

Kacper pokaże Wam, jak rozróżnić prawdziwy potencjał od przereklamowanych obietnic. Wspólnie zastanowicie się, czy jesteśmy już w szczytowym momencie rozwoju AI, czy też to dopiero początek tej podróży. Które dziedziny mogą doświadczyć wielkiego „boomu”? W jakim obszarze warto szukać innowacji? W trakcie swojego wystąpienia Kacper przeprowadzi Was przez fascynujący świat futurystycznych idei. Cyberbezpieczeństwo, inteligentne materiały, zdecentralizowana cyfrowa tożsamość, biodegradowalne sensory, komputery i przechowywanie danych oparte na DNA — prelekcja Kacpra zainspiruje Was do zupełnie nowego spojrzenia na przyszłość branży technologicznej.

AI produktem i narzędziem — wyzwania i perspektywy

Sztuczna inteligencja daje naprawdę sporo możliwości. Szeroki zakres opcji, które daje, sprawia, że AI w biznesie może mieć dwa wymiary. Po pierwsze: może być produktem sama w sobie (np. jako aplikacja wykorzystująca sztuczną inteligencję). Po drugie: może wspierać różne procesy w przedsiębiorstwach (np. optymalizować proces produkcji czy zużycie energii przez urządzenia).

Tak naprawdę możliwości są niemal nieograniczone, a tempo rozwoju AI jest wprost szalone. Szybka ewolucja technologii sprawia, że tworzenie ograniczeń i regulacji mogących zapewnić jej etyczny i bezpieczny rozwój, nieco nie nadąża.

David  Wood, futurysta

David W. Wood, D.Sc., jest jednym z pionierów w branży smartfonów i współzałożycielem Symbian w 1998 roku. Obecnie jest pisarzem, konsultantem i prelegentem zajmującym się futuryzmem (jest m.in. przewodniczącym London Futurists). David zorganizował w ramach London Futurists około 300 spotkań dotyczących przyszłości technologii. Liczba osób należących do społeczności przekracza 9 000 osób, co czyni London Futurists największą taką grupą na świecie! David jest również współgospodarzem popularnego podcastu London Futurists.

Pomiędzy zadaniami wynikającymi z jego funkcji, David znajduje także czas na pisanie własnych publikacji oraz współtworzenie książek dotyczących przyszłości.

Beneficial General Inteligence — to znaczy co?

David Wood uważa, że sztuczna inteligencja może się rozwijać w tempie, jakie trudno sobie wyobrazić i wkrótce jej możliwości staną się wyjątkowo szerokie. Jego wystąpienie podczas konferencji Infoshare to próba przełamania impasu w dyskusji o przyszłości AI, a jednocześnie próba wskazania drogi do BGI, czyli Beneficial General Inteligence.

Podczas prelekcji mówi następujące tematy:

  • rzeczywiste zagrożenia wynikające z coraz potężniejszej sztucznej inteligencji
  • techniczną możliwość bezpiecznego wdrażania AI
  • polityczną i geopolityczną wykonalność bezpiecznej superinteligencji AI.

Prezentacja jest owocem licznych dyskusji Davida z liderami z dziedzin polityki, technologii, prawa, ekonomii i filozofii z ostatnich 20 lat.

Pokolenie Z — jak znaleźć i utrzymać w swojej firmie talenty?

Wyzwania branży technologicznej nie muszą być związane tylko i wyłącznie z innowacjami typowymi dla tego sektora. Wszystkie branże muszą się przygotować na pewnego rodzaju rewolucję pokoleniową. Nie ma co się oszukiwać: polskie społeczeństwo się starzeje, a jakby tego było mało, na rynek pracy wchodzi właśnie Pokolenie Z.

Na leaderów zespołów czeka trudne zadanie. Z jednej strony trzeba połączyć dwa zupełnie różne pokolenia w zgrany team, a dodatkowo spełnić ich oczekiwania, które również mogą być odmienne.  Coraz częściej mówi się o tym, że młodszemu pokoleniu do szczęścia nie starczy stała, stabilna praca. Oczekują od przyszłego miejsca pracy nieco… więcej? A może chodzi po prostu nie o więcej, ale o inne oczekiwania? Kto je Wam przybliży podczas Infoshare?

Luke Goetting, Puffingston Presentations

Luke Goetting jest nagradzanym ekspertem ds. komunikacji i założycielem Puffingston Presentations — kreatywnej firmy konsultingowej. Luke specjalizuje się w tworzeniu angażujących, interaktywnych doświadczeń dla publiczności na całym świecie Jako lider firmy z pokolenia Millenialsów, Luke szkoli pracowników z pokolenia Gen-Z, pomagajc im w maksymalizowaniu ich skuteczności w pracy. Jest orędownikiem zasad komunikacji dwukierunkowej, a w zarządzaniu opiera się na celach oraz autentycznym dialogu.

Co z tą młodzieżą w branży technologicznej?

Chcąc budować przyszłościowy, innowacyjny i odporny zespół, warto zdać sobie sprawę z tego, jakie potrzeby i oczekiwania mają przedstawiciele poszczególnych grup pracowników.

Dołączcie do Luke'a Goettinga podczas jego wystąpienia, na Infoshare, żeby:

  • odkryć, jak przyciągać, angażować i zatrzymywać talenty z pokolenia Z
  • zrozumieć ich unikalne wartości, motywacje i style pracy poznać dane oparte na badaniach, a nie stereotypach
  • dowiedzieć się, jak komunikować się z Zetkami.

Wydawać by się mogło, że ostatnio głównym tematem dyskusji w branży technologicznej jest sztuczna inteligencja. Okazuje się jednak, że biznes ma niejedno oblicze, a wyzwania stojące przed founderami są bardzo zróżnicowane.

Nie zostańcie w tyle! Zarejestrujcie się na Infoshare i bądźcie na bieżąco z tym, co ważne i wartościowe.

Tags:

LATEST NEWS

Tags

HAVE ANY IDEA FOR CONTENT?

Contact the editorial team at:

news@infoshare.pl