
Data-driven vs Data-paralyzed - o tym jak właściwie komunikować dane i wpływać na decyzje
14:00 - 14:20, 27th of May (Tuesday) 2025/ MARKETING STAGE
"Jesteśmy organizacją data-driven" - brzmi dumnie, prawda? No brzmi, tylko co tak naprawdę się pod tym kryje? Niestety, podejście "data-driven" nierzadko sprowadza się do prezentowania odbiorcom czy decydentom niezliczonej ilości tabel i wykresów, z których niewiele wynika. Często nie ma tam żadnych kometarzy, wniosków czy rekomendacji, a na pytanie "co w związku z tym" prezentujący nabiera wody w usta. Decydenci z kolei na tej podstawie mają podejmować możliwie najbardziej trafne decyzje. Tylko jeśli tych danych jest zbyt wiele i z perspektywy decyzyjnej nie mają aż tak dużego znaczenia, to ich omawianie może spowolnić procesy a czasami wręcz je sparaliżować.
Jak zatem właściwie komunikować dane? Jak podejść do procesu selekcji a następnie budowania narracji danych? I wreszcie - jak wdrożyć w życie podejście "Less is more" w prezentowaniu danych biznesowych? O tym właśnie jest ta prezentacja.
W tym wystąpieniu poruszone zostaną nie tylko kwestie samego przeładowania danymi, ale także sposobów na tworzenie prezentacji opartej na danych w taki sposób, aby faktycznie wpływać na procesy decyzyjne, komunikować to co jest ważne dla organizacji i czynić ją organizacją "data-driven".