Speakers list agenda

#subscription first - wydawcy vs. rzeczywistość

16:00 - 16:30, 17th of May (Wednesday) 2017/ MARKETING STAGE

Podczas Infoshare podzielę się doświadczeniami wyjątkowego czasu transformacji cyfrowej newsroomów i wydawców, którzy najskuteczniej stawiają czoła rzeczywistości. Opowiem jak wejście tradycyjnego medium w biznes e-commerce w postaci płatnej subskrypcji kontentu zmienia perspektywę i redefiniuje wszystkie pola działania. 

W obliczu niestabilnego rynku reklamy, rosnącej siły platform o globalnym zasięgu jak Facebook czy Google, pozbawiających je przychodów, fake newsów i wydarzeń politycznych, światowi wydawcy coraz odważniej stawiają na relację z finalnym czytelnikiem. A to zmienia niemal wszystko: od produktu, przez marketing, technologię, po relacje z reklamodawcami. Kiedy już nie tylko wydajesz gazetę, a oferujesz usługę, poznajesz wartość swojego dziennikarstwa „na nowo”, konfrontując się z potrzebami czytelników - od teraz klientów. 

Big data, marketing automation, lojalizacja, procesy płatności, budowanie społeczności - tego "stara szkoła" uczy się na całym świecie od "nowych biznesów".  Nigdy wcześniej nie wiedzieliśmy tak dużo o własnej gazecie.

TOPICS:
Marketing

Mateusz Szaniewski

Gazeta Wyborcza