
Umysł zestresowany to umysł ogłupiony, czyli emocje feedbacku
13:25 - 13:55, 28th of May (Wednesday) 2025/ LEADERS STAGE
Emocje? Znowu? Przecież w biznesie nie chodzi o uczucia. Liczą się konkrety, strategie, plany – biznes to nie kozetka. Jeśli coś robisz dobrze albo źle, po prostu Ci o tym mówimy i sprawa załatwiona, prawda?
No nie do końca.
Jestem pewien, że Wszyscy doskonale znacie popularne modele feedbacku - FUKO, SPINKA, kanapka (nie polecam), start-stop-continue czy GOLD.
Modele są użyteczne – dają strukturę i są przydatnym narzędziem do myślenia. Jednakże skupianie się tylko na modelu jest bardzo ryzykowne.
Moment feedbacku, nawet pozytywnego, to moment oceny. A my - ludzie - generalnie nie lubimy bycia ocenianymi. To nas stresuje. Umysł zestresowany to umysł ogłupiony, a umysł ogłupiony nie przyjmie feedbacku nieważne jak merytoryczny i zgodny z modelem by nie był.
Podczas prelekcji uczestnicy dowiedzą się:
- dlaczego feedback może być trudny zarówno dla "feedbackodawcy" oraz "feedbackobiorcy",
- w jaki sposób kultura organizacji może sprawić, że feedback stanie się czymś powszednim, a nie przerażającym rytuałem,
- o technikach i sposobach zmniejszania napięcia emocjonalnego,
- jak działa praktyczna struktura: "najpierw afekt, potem merytoryka",
i co z tego wszystkiego wynika dla naszej codziennej pracy.