Czy łowić ryby na truskawki, czyli sztuka przetrwania startupów
16:30 - 17:00, 22nd of May (Thursday) 2014/ MAIN STAGE
Nowe firmy koncentrują się przede wszystkim na swoich produktach i usługach, próbując podbijać nimi nowe rynki. Dla startupów zetknięcie z realnym rynkiem, klientami i możliwościami sprzedaży bywa najpoważniejszym wyzwaniem, z jakim przychodzi im się mierzyć.
Niejednokrotnie nawet bardzo innowacyjne rozwiązania nie znajdują wystarczającego rynku, pozwalającego na utrzymanie się, przetrwanie i rozwój. Tymczasem, młode przedsiębiorstwa mają możliwości nie tylko poruszania się po istniejących rynkach, ale tworzenia nowych. Kluczowymi składnikami rozwoju stają się umiejętności zaistnienia w świadomości klientów, wyróżnienia, elastyczności w modyfikacji swojej oferty, innowacyjność czy sprawność w działaniu operacyjnym. Coraz częściej to nie samo finansowanie projektu staje się kluczem sukcesu, ale operatywność, szybkość reakcji, zapewnienie sprawnej obsługi klienta czy personalizacji. Komercjalizacja oferty startupów to poruszanie się po oceanie rynkowym, na którym dziś wszyscy mają nieomalże równe szanse. Jak konkurować, żeby przetrwać - to istota przygotowanej przeze mnie prezentacji na infoShare 2014.