BACK

Od danych do sensu - jak w oparciu o dane budować przekonujące komunikaty?

12:00 - 12:20, 28th of September (Monday) 2020/ MARKETING STAGE

Jak wyciągać trafne wnioski z nawału danych jakimi jesteśmy bombardowani? Jak komunikować te wnioski szerszej grupie odbiorców? Jak przejść od danych do ukrytego w nich sensu?

Jeszcze do niedawna prezentacja danych kojarzyła się z nudą, a pracownicy delegowani na podsumowania kwartalne nierzadko zastanawiali się za jakie korporacyjne grzechy wysłał ich tam szef. Do czasu. Do czasu gdy kilka mądrych głów zaczęło się zastanawiać co zrobić aby te dane były zapamiętywane lepiej. By niosły za sobą konkretne działania. By z tych danych wyciągać klarowne wnioski i podejmować bazujące na dowodach decyzje. I po dłuższym zastanawianiu znaleźli odpowiedź.

Okazało się, że jeśli twarde dane połączymy z odpowiednią narracją i oprawą wizualną, staną się one motorem napędowym komunikacji biznesowej. Okazało się, że można je przedstawiać szerokiej grupie odbiorców bez względu na to kim są i zostać zrozumianym. Okazało się wreszcie, że odpowiednia komunikacja danych jest kluczem rozwoju niejednego biznesu.

Podczas tej prezentacji poruszymy następujące zagadnienia:
1) Czym jest Data Storytelling i dlaczego może być kluczową kompetencją w komunikacji biznesowej?
2) Jak budować strukturę narracji w oparciu o dane?
3) Jak od danych przejść do wniosków a od wniosków - do trafnych decyzji?

TOPICS:
Marketing DataVisualization

Filip Werstler

filipwerstler.pl