BACK

1. Kontekst i wyzwania komunikacyjne
- Cel: dotarcie i zaangażowanie młodych pokoleń (Z i Alfa) poprzez gaming, unikając bycia intruzem w ich środowisku.
- Największe wyzwanie: efektywna komunikacja ze społecznością graczy, która ma specyficzne oczekiwania i intensywnie korzysta z platform gamingowych (kilka godzin dziennie).
- Gaming przestał być postrzegany jako strata czasu – dziś może łączyć naukę (finanse) z zabawą.
- Duża rola relacji rodzic-dziecko w grach – 70% grających rodziców angażuje się w gry z dziećmi, 40% robi to przynajmniej raz w tygodniu.

2. Problemy dotarcia do młodych odbiorców
- 90% reklam skierowanych do pokolenia Z nie trafia do celu (badania Nielsen).
- 66% młodych używa adblocków, eliminując tradycyjne reklamy.
- Tradycyjne kampanie top-down są nieskuteczne, a reklamodawcy często nie „trafiają” z przekazem do społeczności gamingowej.
- Społeczność graczy bardzo dobrze rozpoznaje i odrzuca intruzów, liczy się autentyczność i szacunek.

3. Nowatorskie podejście do kampanii
- Budowanie relacji zamiast tradycyjnej reklamy – wejście do świata graczy jako gość, a nie intruz.
- Stworzenie pierwszego oficjalnego konta społecznościowego instytucji finansowej na Fortnite z mapą edukacyjną o finansach.
- Współpraca ze społecznością i influencerami gamingowymi jako przewodnikami kulturowymi, nie tylko nośnikami zasięgów.
- Słuchanie i współtworzenie treści wraz z graczami – feedback od kilkuset użytkowników, co umożliwiło ciągłe ulepszanie mapy i mechanik.

4. Rezultaty i wskaźniki sukcesu
- 9 mln wyświetleń materiałów promocyjnych, 150 tys. interakcji w social mediach, 590 tys. wyświetleń mapy na Fortnite.
- Ponad 340 tys. minut łącznego czasu gry, średni czas sesji na gracza: 26 minut – wysoki poziom zaangażowania.
- Społeczność gamingowa doceniła wsparcie dla ulubionych streamerów, co przełożyło się na pozytywne postrzeganie marki i większą skłonność do zakupów.

5. Rekomendacje i wnioski dla marek
- Kluczowe jest budowanie relacji i emocjonalnej obecności, nie tylko liczenie wyświetleń czy zasięgów.
- Marki powinny współpracować z tysiącami twórców, traktując ich jako przewodników kulturowych.
- Komunikacja powinna być autentyczna, dostarczać wartość i szanować czas odbiorców.
- Platformy social gamingowe, takie jak Fortnite, to nowa przestrzeń do efektywnej komunikacji z młodymi pokoleniami.

Zadania / działania do podjęcia:
- Wejść do społeczności gamingowej z autentycznym, wartościowym przekazem, nie jako intruz.
- Utrzymywać stały dialog z graczami i twórcami poprzez kanały feedbacku oraz współtworzenie treści.
- Inwestować w mikrospołeczności i influencerów traktowanych jako partnerzy, a nie tylko reklamodawcy.
- Monitorować i analizować wskaźniki zaangażowania, koncentrując się na jakości kontaktu, nie tylko ilości wyświetleń.
- Rozwijać i udoskonalać przestrzenie social gamingowe, tworząc spersonalizowane i angażujące doświadczenia dla młodych odbiorców.

Nie bądź intruzem - stań się częścią gry

Share:

11:05 - 11:25, 28th of May (Wednesday) 2025 / INSPIRE STAGE

Czy w świecie, w którym młodzi świadomie ignorują reklamy, marki mają jeszcze szansę na rozmowę z graczami? A jeśli tak - to jak nie stać się w intruzem w cyfrowym świecie? Czy można budować zaufanie bez mówienia, kim jesteś? Co się stanie, gdy marka, zamiast skupiać się na promocji – współtworzy? 

Zobacz, co zrobić, żeby gracze wracali, komentowali i dzielili się emocjami. Relacja zamiast kampanii, wspólne przeżycie zamiast przekazu - to przepis na nową definicję zaangażowania, którą w swojej strategii wykorzystał PKO Bank Polski.

AUDIENCE:
Startup Scaleup Profitable Company
TRACK:
Growth Marketing Strategy

Jakub Kaszuba

PKO Bank Polski

Maciej Sawicki

inStreamly