
Kompetencje przyszłości nie są tym czym myślisz
14:25 - 14:45, 28th of May (Wednesday) 2025/ GROWTH STAGE
Które zadania i procesy biznesowe da się automatyzować, a których automatyzować się nie da? Do jakich zadań i procesów potrzebujemy kompetencji specyficznie ludzkich? Czym są te kompetencje? Na czym polega ich specyfika? Czym różnią się od tzw. kompetencji twardych? Dlaczego nie można ich po prostu kupić na rynku pracy? O co już dzisiaj musimy strategicznie zadbać i w co inwestować, aby je posiadać? Czym jest rezyliencja, zwinność i innowacyjność, a przede wszystkim -- bez czego ich nie ma? Co je warunkuje?
Bazując na szeregu własnych obserwacji, doświadczeniach moich klientów oraz na wynikach aktualnych badań naukowych, zaprezentuję model rozwoju nieautomatyzowalnych kompetencji przyszłości. Skupimy się na kluczowych zadaniach i procesach biznesowych, których automatyzacja nie jest możliwa (w przewidywalnej przyszłości), oraz na obszarach inwestycji w strategiczne zasoby ludzkie, których się nie da kupić ani łatwo pozyskać.